mandag 2. april 2012

Nye arbeidsmåter!!!

2012-03-31 Hagen på Møll (27)

Her har jeg dessverre ikke bilde av selve arbeidet, men slik så det ut etterpå! For første gang i mitt liv har jeg rydda staudebed med kantklipper! Det var ikke så mange stauder i dette bedet som hadde kommet mer enn noen centimeter, så da tenkte jeg som så: La meg bruke kantklipperen og få ned alle de gamle planterestene – så tar jeg riva og trillebåra og kjører det vekk i morra! Som tenkt så gjort! – Og en jobb som tidligere år har tatt meg timer tok mindre enn én time totalt, raking og bortkjøring medregnet!

2012-03-31 Hagen på Møll (40)

2012-03-31 Hagen på Møll (33)

I den delen av hagen som var innenfor hekken ble imidletid arbeidet gjort på “gamlemåten”. Litt luking gjenstår, men ellers ser det brukbart ut nå!

Søndag kveld tok jeg også fatt på nok en oppgave (med ny vri). Jeg tok med meg saks og et glass rødvin, satte meg på en stol i kjelleren – og tok fatt på å renske pottene med agapanthus. De hadde stått i kjelleren siden midten av september – uten å ha fått sitt vante vinterstell. Så det ble en full søppelsekk med visnede planterester. Det ble ikke så mye nipping til vinen, så jeg hadde fortsatt en god skvett igjen da jeg var ferdig, og noen og tyve potter sto striglede og klar til å kjøres ut i drivhuset. Men det var absolutt en vri på arbeidet som jeg gjerne gjør igjen. Det vil si, det føltes ikke mye som arbeid, mer som en hyggelig kveldsstund med litt godt i glasset – og trivelige aktiviteter attåt! ;)

Det er ikke alltid så mye som skal til for at det blir atskillig mye triveligere å holde på!
Knut Olav

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar