tirsdag 17. november 2009

Bestilling fra Thompson and Morgan

Jeg har planer om litt forandringer i hagen til sommeren, og jeg har lyst til å prøve litt andre ting enn jeg har hatt før… Jeg har gjort et par bestillinger hos Impecta og hos Thompson and Morgan. Bestillingen hos Impecta kan du se i forrige blogginnlegg, bestillingen hos Thompson and Morgan kan du se i denne. Det aller meste jeg har kjøpt skal jeg så ut direkte i såbed i hagen, – eller som solsikkene: Direkte der jeg skal ha dem!

Bare georginene jeg har bestilt regner jeg med å så inne, slik at jeg får litt lengde på sesongen deres – og de kan få dannet gode knoller jeg kan overvintre. – Jeg satser på å ta vare på plantene som blir best – og være litt hard og kvitte meg med dem som ikke helt holder mål!Jeg har sådd georginer tidligere, og fikk fine planter og gode knoller allerede første sommeren, så dette gleder jeg meg til!

Bestilling fra Thompson and Morgan ser slik ut:

Georginer:
1 of Dahlia variabilis Giant Hybrids Mixed - 1 packet
1 of Dahlia variabilis Bishop's Children - 1 packet
1 of Dahlia variabilis Showpiece Mixed Hybrids - 1 packet

Grønnsaker:
1 of Brassica oleracea Acephala Black Tuscany - 1 packet

Stauder:
1 of Achillea millefolium Summer Berries F2 Hybrid - 1 packet
1 of Clematis mandschurica - 1 packet
1 of Kniphofia (Tritoma) T&M Mixed Hybrids - 1 packet
1 of Poppy - Orientale : Fruit Punch - 1 packet

Prydgress:
1 of Carex flagillifera - 1 packet
1 of Anemanthele lessoniana - 1 packet

Ettårige (mest solsikker):
1 of Sunflower : Valentine - 1 packet
1 of Sunflower : Bicentenary - 1 packet
1 of Sunflower : Claret - 1 packet
1 of Sunflower : Earth Walker - 1 packet
1 of Sunflower : Green Heart - 1 packet
1 of Sunflower : Harlequin - 1 packet
1 of Sunflower : Moonwalker - 1 packet
1 of Sunflower : Pastiche - 1 packet
1 of Sunflower : Prado Red - 1 packet
1 of Sunflower : Solar Eclipse F1 Hybrid - 1 packet
1 of Sunflower : For Cutting Collection - 1 packet (5 foils)
1 of Sunflower : Autumn Time - 1 packet
1 of Calendula officinalis Art Shades Mixed - 1 packet

Knut Olav

1 kommentar:

  1. *Knis*
    Godt i gang med nyåret ser jeg, ikke bare såing og planlegging men også blogging ;)

    Da legger jeg til nybloggen på hageblogger-listen, så fjerner jeg 2009bloggen på nyåret.

    Gleder meg skikkelig til å se solsikkebeddet!

    SvarSlett