søndag 22. juli 2012

Sommerferietid

2012-07-22 Hagen på Møll (5)
Slik ser hagerøyrkveinen ut i hagen akkurat nå, – men om et par uker kommer den til å se helt annerledes ut, – og så forandrer den seg igjen! Jeg er så glad for at jeg fikk tak på disse “grasstustene”, som gir høyde og bevegelse i hagen. Grass er ikke bare grass for å si det sånn, – dette grasset er et must! ;)

2012-07-22 Hagen på Møll (13)
Og se så flott prydgraset er sammen med den gule solhatten!

2012-07-22 Hagen på Møll (17)
…og sammen med tantes fløyelstjæreblomster! Det finnes så utrolig mye flott, og så mange fine kombinasjoner! Noen ganger planlagte – andre ganger tilfeldige – og ofte er de sistnevnte vel så vellykkede som de planlagte! :)

2012-07-22 Hagen på Møll (42)
De gule solhattene er i komminga, – alltid like velkomne! :)

2012-07-22 Hagen på Møll (60)
Nå ser det ganske oversiktlig og ordentlig ut her, men utover sommeren og høsten kommer solsikker og georginer til å skyte i været her, – og da blir det en helt annen stemning. – Men det er det som er så deilig: Hver tid på året har sin sjarm!

2012-07-22 Hagen på Møll (72)
Opiumsvalmuene er fantastiske nå, – de frøsår seg sjøl, trives best i kjøkkenhagen, men dukker også opp andre steder. – Her står de sammen med blå agurkurt og hvit lavendel, begge deler finnes i motsatte fargekombinasjoner hvis det frister mer! ;)
Jeg har prøvd noen ganger å flytte frøplanter av valmuene, men jeg har aldri fått det til, så de får enten lov å stå der de har frødd seg – eller så napper jeg dem opp – og da prøver jeg ikke lenger å gi dem et nytt voksested – da bærer det rett på komposten stakkars!
Men, de pleier å komme så rikelig at det er mer enn nok uansett!

Det ER deilig med sommer gitt!
Knut Olav

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar