mandag 14. juni 2010

Late sommerdager

2010-06-06 Hagen i juni (124)
Nå var det siste helga på Møll, før vi om ei drøy uke tar sommerferie og flytter ned for sommeren! Og det ble endatil ei langhelg! Deilig. Lange, late dager, med litt arbeid innimellom. Fin variasjon…
Det ble ikke akkurat de store prosjektene denne helga. – Jeg fikk luka et par trillebårer med ugrass i blomsterbedene, og jeg fikk luka litt under hekkene. Agapanthusene fikk overta “krokusbedet”, som nå var helt brunt og fullstendig inntørka for i år, den store magnoliabusken vår som var så fantastisk i fjor vår ble halvert (den harde vinteren hadde tatt knekken på flere store og kraftige greiner). – Den så rett og slett ganske pjusk ut etter beskjæringen, men erfaring gjør at vi vet det vil gro til igjen i løpet av et par år!
Sypressen mellom drivhuset og huset fikk også en liten stuss. – I fjor stammet vi den opp et par-tre meter, men nå mistet den greinene ytterligere halvannen meter oppover stammene sine. – Dermed fikk vi atskillig mer himmel “inn i stua”! Deilig! Noen ganger ser man seg litt blind på det man har i hagen, – men så er det til gjengjeld deilig å se forskjellen “før og etter”!
Noen høymol som sto langs veien havna i matsøppelet så de ikke blir stående og frø seg, – og jeg var ute med traktoren og kvittet meg med en del gamle plankebiter som hadde ligget langs steingjerdet. – Alltid godt med et St.Hansbål!
Det blir ingen bildekavalkade fra denne helga, – det ble rett og slett ikke noen fotorunde denne gangen!
2010-06-06 Hagen i juni (85)
Vi kommer vel garantert sterkere tilbake siden!
Nå er det bare å vente på jordbærene – og at Flammentanzen skal begynne å blomstre – DA er det virkelig sommer!
Knut Olav

2 kommentarer:

  1. Hei!
    Flott blogg!
    Havnet innn her i mitt søk etter akeleier, jobber med Herbarium i forbindelse med mitt gartner studium.
    Spennende hage, skulle gjerne vært naboen din så eg kunne stjåle avleggere.. Du vet ein skal helst stjele avleggere.. ;-)
    Fortsett det gode arbeidet.
    HANNE

    SvarSlett
  2. Hei Hanne.

    Hadde du vært naboen min hadde du fått planter - så hadde du sluppet å stjele! ;-)
    Forøvrig ser jeg slett ikke vekk fra at jeg har et og annet jeg kunne sendt med deg om du kom innom (sjøl om du ikke er nabo)!

    Lykke til i studiet.
    Knut Olav

    SvarSlett