mandag 21. juni 2010

Sommer

Når man sier at man ser rødt, så er det stort sett i overført betydning: At man blir sint!
Men da Karen og jeg kom til Møll mandag 21. juni, så jeg rødt, helt bokstavlig, og det var deilig!
Røde roser i husveggen, røde tomater i drivhuset – og best av alt: røde jordbær i kjøkkenhagen! DET betyr at det er sommer!
Så nå skal vi bare nyte godværet og sommeren, spise jordbær og tomater, kose oss! (Og håpe på regn snart, for det er forferdelig tørt i år!)
2010-06-30 Hagen (1)
Rosen ‘Flammentanz’ har fantastiske mengder røde roser disse midtsommerukene! Etter blomstringen skjærer vi den hardt tilbake!
2010-06-30 Hagen (36)
I år fikk vi plantet tomatplantene såpass tidlig at vi får røde tomater i hele sommer. Det gjør seg godt i salater og matlaging forøvrig, – i tillegg til at de kan puttes rett i munnen akkurat som de er! Både min kjære og vår lille datter liker det!
2010-06-30 Hagen (42)
Og jordbær! Jeg tror ikke jeg kan tenke meg noe herligere om sommeren enn å rusle ut i kjøkkenhagen og sette meg ned og spise noen never med deilige, solmodne jordbær. – Det er sjelden det blir noen igjen til å sylte, så vi må nok bare sørge for å få litt flere planter!
Nyt sommeren alle sammen!
Knut Olav

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar