mandag 18. juli 2011

I midten av juli–allerede!

Da var vi allerede midt i juli! Utrolig hvor fort ukene kommer!
I dag skal jeg vise noen bilder av de oransje dagliljene som blomstrer like etter at de gule er ferdige med jobben sin, et par kongelys – og hagerørkveinen som er på sitt fineste nå!

2011-07-15 (15)

Vi begynner med et bilde av alle tre! (Alle bildene i dette blogginnlegget er tatt 15. juli).
Prydgrasset henger nesten i bue som en halvsirkel, for det har regnet, og da blir grasset tungt i toppen! Dagliljene og kongelysene lar seg imidlertid ikke påvirke så mye av regnet! :)

2011-07-15 (22)

Jeg synes de er vakre “partnere”. De gode gamle mursteinsfargede dagliljene er absolutt verdt å ta vare på synes jeg. – Man kan få kjøpt hundrevis av nye, foredlede sorter, og det ene trenger absolutt ikke å utelukke det andre, men disse har gjennom generasjoner vist at de trives og tåler en støyt, så det ville være trist hvis de ble borte fordi vi velger dem vekk til fordel for nye “flottere” sorter…

2011-07-15 (36)

Mer prydgrass (Calamagrostis acutiflora ‘Karl Foerster’ – for å være helt nøyaktig).

2011-07-15 (51)

2011-07-15 (83)

Nydelig med regndråper på blomstene. – En annen fin ting med en gråværsdag, er at fargen på disse dagliljene holder seg så mye bedre! Hvis det er en dag med full sol, så falmer de faktisk ganske mye i løpet av dagen! Men her er bildene både tatt ganske tidlig, samt at det har vært grått og regnfullt, så sola har ikke fått slippe gjennom!

2011-07-15 (41)

Jeg fikk bittelitt tid til å luke i går, men ble avbrutt før jeg ble ferdig, så trillebåra med ugrass jeg hadde luket ble stående igjen ved siden av bedet.

2011-07-15 (1)

Og der står den, såvidt jeg vet, ennå! (Sjøl om det er tre dager siden disse bildene ble tatt!) Men kanskje i dag – eller i morra, får jeg en halvtime eller time til å luke meg ferdig – og da skal jeg sette på plass trillebåra etterpå! ;)

Fortsatt god sommer til dere som titter innom bloggen min! :)
Hilsen Knut Olav

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar