mandag 10. august 2009

Forandringer…

2009-08-10 Hagen i august (1)Før: Et staudebed hvor det, til tross for at jeg allerede hadde fjerna fire-fem trillebårlass med stauder var for mye av både det ene og det andre!
2009-08-10 Hagen i august (3)Og denne gangen var det de oransje liljene som sto for tur! De er flotte, men kom slett ikke til sin rett da de sto midt i bedet med alle staudene. – Dårlig tid å flytte dem på? Ja, kanskje. Men noen ganger må man bare gjøre ting når man har tid og når inspirasjonen er der!
2009-08-10 Hagen i august (6)En god jordklump fikk de med seg, og de fleste sto tre-fire sammen, så de var ganske greie å få opp av jorda! :-)
2009-08-10 Hagen i august (7) Sjelden har vel innholdet i trillebåra sett så bra ut som dette! :-D
2009-08-10 Hagen i august (4)
Og her var målet for trillebårturen: Hjørnet av det store staudebedet, hvor jeg for noen uker siden fjerna halvannen trillebår med storkenebb som hadde vokst seg aldeles for store…
2009-08-10 Hagen i august (5)
Jepp, slik har det sett ut de siste par ukene… – Litt trist og kjedelig egentlig!
2009-08-10 Hagen i august (11)
Og slik så samme stykket ut fem minutter senere! :-)
2009-08-10 Hagen i august (12)
Jeg må si jeg i grunnen er ganske fornøyd med forandringen. – Og nå, når jeg sitter i sofaen i stua og kikker ut av vinduet, står liljene i bedet og lyser opp mot en bakgrunn av røyrkvein, elefantgrass og grønne busker! Det er aldeles nydelig – liljene kommer virkelig til sin rett – og bedet de flyttet fra ser også mye bedre ut – roligere – og – ja – jeg nappa sjølsagt opp litt mer enn bare liljene når jeg først var i gang…
2009-08-10 Hagen i august (16)
Sammenlign dette med det første bildet! – Jaja, smaken er som baken, noen mener kanskje det første så bedre ut – men jeg synes ihvertfall dette ble bedre! (Og i og med at det er min/vår hage, så er det jo det som teller mest!)
2009-08-10 Hagen i august (17)
Jeg må visst rydde enda mer opp, men jeg tar det litt i etapper. – Dagens innsats var ihvertfall et godt tak! :-)

Hilsen en fornøyd hageentusiast
Knut Olav :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar