mandag 29. november 2010

Velkommen til “Planter for norske hager”

I tre år har jeg blogget om hagen vår, som ligger sør i Norge, cirka ei mil nord for Mandal. Jeg har skrevet om det som skjer i hagen - og jeg har skrevet om enkelte planter. Jeg har delt egne og andres erfaringer, og jeg har funnet informasjon i bøker, blader og på nettet som jeg har delt i blogginnleggene mine.

Jeg kommer ganske sikkert til å fortsette å blogge fra hagen, men i tillegg har jeg fått lyst til å samle alle blogginnlegg om enkeltplanter på en egen blogg, med en alfabetisk oversikt, slik at det kan bli lettere å finne informasjon for den som er på jakt etter opplysninger om enkelte planter.

Image00001

I første omgang blir det nok mest om stauder, så får vi se etterhvert hva det kan bli til. - I det jeg skriver blir det en blanding av faktaopplysninger om plantene - og mine erfaringer med dem. Jeg garanterer ikke at det alltid vil være gode faktaopplysninger om plantene - men er det noe du savner opplysninger om - så send meg en e-mail, så svarer jeg så godt jeg kan!
Men jeg kommer også til å poste blogginnlegg om både sommerblomster, løk- og knollvekster, grønnsaker, busker og trær. – Vi får bare se hva det blir etterhvert! – Alle nye blogginnlegg vil bli lagt inn under den alfabetiske lista i kolonnen til høyre av skjermen.

Enkelte planter har jeg skrevet flere blogginnlegg om, og jeg har samlet dem inn fra de ulike bloggene mine og "reblogge" dem her - derfor vil du finne mye av de samme opplysningene om plantene hvis du leser flere blogginnlegg om samme plante...

Her finner du min nye blogg:
Planter for norske hager

Hilsen Knut Olav
knut.o.moell @ gmail.com

Hagebloggene mine:

Hagen vår 2008

Hagen vår 2009

Hagen vår 2010

5 kommentarer:

  1. Spennende, informativt og inspirerende.
    Legger til din nye blogg i listen min.
    Ønsker deg og dine ei fin adventstid.

    SvarSlett
  2. Super ide - da er din nye blogg lagt til listen!

    Flott og morsom lesning i BoligDrøm! Jeg har visstnok noen tulipaner på samvittigheten selv :-)

    SvarSlett
  3. Skøn have, I har. Rigtig godt nytår.

    SvarSlett
  4. God påske, håper du vil vise oss hagen dette året også altså..

    SvarSlett
  5. Det har jeg tenkt å gjøre! Hvis du endrer url-en fra http://knuts-haven-2010.blogpot.com til http://knuts-haven-2011.blogspot.com så finner du årets to-tre første blogginnlegg!

    Det kommer et blogginnlegg om at jeg blogger på ny adresse her på denne bloggen også, men så langt har jeg ikke rukket å komme ennå! ;-)

    Ha en fantastisk vår!
    Knut Olav

    SvarSlett